II. Tanulási egység: Szemléletváltás az innováció kutatásában – a zárt innovációtól a nyílt innováció felé

 

II. Tanulási egység: Szemléletváltás az innováció kutatásában – a zárt innovációtól a nyílt innováció felé

A hallgatók számára nagyon fontos üzenettel bír a fejezet. Az első fejezet elméleti, történeti megközelítése után szembesülnek azzal, hogy az innovációt nem lehet statikusan megközelíti, ráébrednek arra, hogy az innováció szerves része mindennapjaiknak és munkájukon, kutatásaikon kívül is időről időre az innovációs folyamat szerves részeivé válnak.

cél
Az olvasó a fejezet elsajátításával képessé válik arra, hogy nyitott szemmel járva felfedezze maga körül az innovációt és saját kutatásaival kapcsolatban egy nyíltabb, konstruktívabb innovációs szemléltet valósíthat meg.

Kulcsszavak

Nyílt és zárt innováció; élő laboratóriumok; kutatási rutinok; tacit tudás; innovációs bazár

Tartalom

Irodalomjegyzék

irodalom
  • Chesbrough, H. (2003): Open Innovation, The new imperative for creating and profiting from technology, Harvard Business School Press, Boston/Mass.

  • Chesbrough, H. – Vanhaverbeke W. – West, J. (eds.)(2006): Open Innovation, Researching a new paradigm, Oxford University Press, Oxford

  • Chesbrough, H. “Open Services Innovation: Rethinking Your Business to Grow and Compete in a New Era” (San Francisco: Jossey-Bass, megjelenik 2011-ben).

  • European Commission, DG-INFSO (2009): Living Labs for user-driven open innovation, an overview of the Living Lab methodology, activities and achievements

  • Grossmann, O. – Enkel, E. (2006): Towards a Theory of Openinnovation, ZFOWissen, 3/2006 134. old

  • Howe Jeff: The Rise of Crowdsourcing: http://www.wired.com/wired/archive/14.06/crowds.html

  • Hronszky, I. – Kovács, K. (2010): Living Labs, a new method of collaboration in innovation, short description and theoretical considerations with a hint on sme-s, ERENET Profile 19. 2010 május

  • Huston, L. – Sakkab, N. (2006): "Connect and Develop: Inside Procter & Gamble's New Model for Innovation," Harvard Business Review, Vol. 84, No. 3, March 2006.

  • Nambisian, S. – Sawhney, M. (2007): Vásárlói útmutató az innovációs bazárhoz, Harward Business manager, 2007 október

  • Nambisian, S. – Sawhney, M. (2007): The Global Brain, Your Roadmap for Innovating Faster and Smarter in a Networked World, Wharton School Publishing, Pearson Education, Inc.

  • Pallot, M. (2009): Engaging Users into Research and Innovation: The Living Lab Approach as a User Centred Open Innovation Ecosystem. Webergence Blog

  • http://www.cwe-projects.eu/bscw/bscw.cgi/1760838?id=715404_1760838

  • Prahalad, C. K. – Ramaswamy, V. (2008): “The New Age of Innovation” (Boston: Harvard Business School Press)

  • Reichwald, R. – Piller, F. (2009): Interaktive Wetschöpfung - Open Innovation, Individualisierung und neue Formen der Arbeitsteilung, Gabler, Wiesbaden, 2006, második, átdolgozott kiadás

  • West, J. (2009): Open, Cumulative and User Innovation, Washington University Journal of Law & Policy 30

  • von Hippel, E. (2005): Democratizing Innovation, MIT Press, Cambridge

Utolsó módosítás: 2014. June 5., Thursday, 09:04