Tovább a fő tartalomhoz
Oldalpanel
itc-old.semmelweis.hu
magyar (hu)
Deutsch (de)
English (en)
magyar (hu)
Adja meg keresési lekérdezését
Jelenleg vendégként van bejelentkezve (
Belépés
)
innomenedzs
Általános
Téma 1
Téma 2
Téma 3
Téma 4
Téma 5
Téma 6
Téma 7
Téma 8
Téma 9
Téma 10
Kezdőoldal
Naptár
Innovációmenedzsment
Kezdőoldal
Kurzusok
Karoktól független/Misc
innomenedzs
Általános
Tananyagfejlesztők
TANANYAGFEJLESZTŐK
Szerkesztő: Dr. Pörzse Gábor
Lektor: Szitáné Dr. Kazai Ágnes
Szerzők
Antoni Györgyi
pályázati és innovációs igazgató
Eötvös Lorand Tudományegyetem
Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ
Dr. Békés Gábor
tudományos munkatárs
Magyar Tudományos Akadémia
Közgazdaságtudományi Intézet
Dr. Buzás Norbert
egyetemi docens, kutatás-fejlesztési és innovációs igazgató
Szegedi Tudományegyetem
Dr. Fésüs Ágnes
vezető pályázati koordinátor
Semmelweis Egyetem
Pályázati és Innovációs Központ
Dr. Hanák Péter
elnök
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Egészségipari Mérnöki Tudásközpont
Dr. Hronszky Imre
emeritus professzor
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Dr. Mátyus Péter
egyetemi tanár, igazgató
Semmelweis Egyetem
Szerves Vegytani Intézet
Dr. Pázmány Tamás
igazgató
Richter Gedeon Nyrt.
Kutatási Igazgatóság, Innovációs és Pályázati Iroda
Dr. Pörzse Gábor
egyetemi docens, igazgató
Semmelweis Egyetem
Pályázati és Innovációs Központ
Dr. Szebik Imre
orvos-bioetikus
Semmelweis Egyetem
Magatartástudományi Intézet
Dr. Szél Ágoston
általános rektorhelyettes, igazgató, egyetemi tanár
Semmelweis Egyetem
Szitáné Dr. Kazai Ágnes
igazgatóhelyettes
Semmelweis Egyetem
Pályázati és Innovációs Központ
Dr. Vas Ádám
kutatási főtanácsadó, egyetemi tanár
Richter Gedeon Nyrt.
Dr. Várkonyi László
vezető kutató
SOTER Kutatás-fejlesztési Innovációs Közhasznú
Nonprofit Kft.
Utolsó módosítás: 2011. November 21., Monday, 14:26
Ugrás...
Ugrás...
Jelmagyarázat
Tanulási útmutató
Hírfórum
I. Tanulási egység: Az innovációmenedzsment elméleti alapjai
I./1.: Az innováció fogalmi rendszere, fő jellemzői és hatásai, I./1.1.: Az innováció meghatározásai
I./1.2.: A kutatás-fejlesztés fogalma és típusai
I./1.3.: Innováció és kutatás-fejlesztés
I./1.4.: Az innovációs folyamatok fő jellemzői
I./1.5.: A tudás és tanulás szerepe az innovációs folyamatok megvalósításában
I./1.6.: Az innováció gazdasági haszna és a versenyképesség
I./2: fejezet: Az innováció folyamatának modelljei, I./2:1.: Lineáris modell
I./2.2.: Schumpeteri modellek
I./2.3.: Visszacsatolt láncmodell
I./2.4.: Második generációs schumpeteri modellek és a tudásintenzív üzleti szolgáltatások
I./3. fejezet: Az innováció típusai és az innováció-menedzsment feladatai, I./3.1.: Az innováció típusai
I./3.2.: Az innovációmenedzsment lényegi menedzsment kihívásai, I./3.2.1.: Kockázat- és bizonytalanságmenedzsment
I./3.2.2.: Várakozásmenedzsment
I./3.2.3.: A szcenáriókészítés kihívásai
I./3.2.4.: A megbontó technológiai innovációk úttérképei
I./3.2.5.: Integrált projektmenedzselési módszertan kialakítása
Összefoglalás
I. Tanulási egység: GYAKORLÓTESZT
II. Tanulási egység: Szemléletváltás az innováció kutatásában – a zárt innovációtól a nyílt innováció felé
II./1. fejezet: A zárt innováció, az innováció a zárt értéklánc részeként
II./2. fejezet: A nyílt innovációról
II./3. fejezet: A nyílt innováció és a tömegbe kiszervezés
II./4. fejezet: „Kerülj kapcsolatba, és úgy fejlessz!”
II./5. fejezet: Internetes innovációs portál
II./6. fejezet: Tájékozódás az „innovációs bazárban”, II./7. fejezet: Az innovációs közvetítők eltérő funkciói
II./8. fejezet: Félreértések a nyílt innováció körül
II./9. fejezet: A hálózatközpontú innovációs stratégiák alaptípusai
II./10. fejezet: Nyílt közelítésmód az élettudományi innovációban
II./11. fejezet: Az élő laboratóriumokról
Összefoglalás
II. Tanulási egység: GYAKORLÓTESZT
III. Tanulási egység: Nemzeti innovációs rendszer (NIR)
III./1. fejezet: A NIR fogalma, szereplői, III./1.1.: A nemzeti innovációs rendszer fogalma
III./1.2.: Az innováció gazdasági motivációja
III./2. fejezet: A magyar NIR szereplői, III./2.1.: Vállalatok
III./2.2.: K+F+I-tevékenységet végző szervezetek
III./2.3.: Állami szervezetek, intézmények
III./2.4.: Finanszírozás és kockázati tőke Magyarországon
III./3. fejezet: Együttműködések a NIR-ben
III./3.4.: Szakmai szövetségek
III./4. fejezet: Innováció a magyar régiókban, III./4.1.: Budapest és a magyar régiók
III./4.2.: Regionális ügynökségek, III./4.3.: Regionális fejlesztés: a Pólus-programok
III./5. fejezet: Klaszterek és tudásparkok: a regionális innovációs együttműködés formái, III./5.1.: Mi a klaszter?
III./5.2.: Európai innovációs klaszterek
III./5.3.: Európai tudásparkok
III./5.4.: Magyar klaszterek
III./6. fejezet: Magyar tudomány-, technológia- és innovációpolitika, III./6.1.: A nemzeti TTI-politika (e rész a 2010. évi állapotot tükrözi)
III./6.2.: A regionális innovációs rendszer fejlesztése
Összefoglalás
III. Tanulási egység GYAKORLÓTESZT
IV. tanulási egység: Az innováció nemzetközi kitekintésben
IV./1. fejezet: Kutatás-fejlesztés, innováció az Európai Unióban
IV./1.1. fejezet: A közösségi kutatások rövid története az 50-es évektől a 80-as évekig
IV./1.3. fejezet: A lisszaboni folyamat
IV./1.4. fejezet: Az európai országok innovációs teljesítménye
IV./1.5. fejezet: Az Európai Innovációs és Technológiai Intézet
IV./1.6. fejezet: Legújabb tendenciák a kutatás-fejlesztés, innováció területén élenjáró európai országok gyakorlatában Tananyag
IV./1.6.1. fejezet: Svájc
IV./1.6.2. fejezet: Svédország
IV./1.6.3. fejezet: Finnország
IV./1.6.4. fejezet: Németország
IV./1.6.5. fejezet: Egyesült Királyság
IV./2 fejezet:. Legújabb tendenciák a kutatás-fejlesztés, innováció területén élenjáró, Európán kívüli országok gyakorlatában Tananyag
IV./2.1. fejezet: Japán
IV./2.2. fejezet: Egyesült Államok
IV./2.3. fejezet: Kína
IV./2.4. fejezet: India
IV./2.5. fejezet: Szingapúr
IV./3. fejezet: Horizon 2020 keretprogram
IV. Tanulási egység: GYAKORLÓTESZT
V. Tanulási egység: Az ötlettől a megvalósításig: az innovációs folyamat és szakaszai
V./1.1. fejezet: A kutatás alapintézményei, kutatóegyetemek
V./1 Gyakorló teszt
V./1.2. fejezet: Alapkutatás
V./1.3. fejezet: Korai fázisú kollaboratív kutatások a gyógyszeriparban
V./1.4. fejezet: Klinikai kutatások
V./2. fejezet: A kutatáshasznosítás alapjai
V./2 Gyakorló teszt
V. Tanulási egység: Összefoglalás
V. Tanulási egység: ZÁRÓTESZT
VI. Tanulási egység: Az innováció finanszírozása
VI./1. fejezet: Az innovációs folyamat finanszírozása, VI./1.1.: Finanszírozási alternatívák
VI./1.2.: Innovatív vállalkozások finanszírozási életpályája
VI./1.3.: A kockázati tőke jellemzői
VI./1.4.: A kockázati befektetők
VI./1.5.: A kockázati befektetők kiszállása
VI./1. Gyakorlóteszt
VI./2. fejezet: A kutatás-fejlesztést támogató fontosabb hazai és külföldi közfinanszírozású programok, VI./2.1.: Hazai programok, támogatások
VI./2.1.4. A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap
VI./2.2.: Hazai társfinanszírozású uniós programok, támogatások
VI./2.3.: Európai uniós programok, támogatások
VI./2.3.2 Az Egészségügyre vonatkozó Harmadik Uniós Cselekvési Program
Összefoglalás
VI./2 Gyakorlóteszt
VI. Tanulási egység: ZÁRÓTESZT
ALAPFOGALMAK
VII. Tanulási egység: Pályázati alapismeretek
VII./1.1. Pályázatfigyelés
VII./2. fejezet: A pályamű főbb tartalmi elemei
VII./3. fejezet: A projekt megvalósítása
VII./4. fejezet: A hazai és külföldi (uniós) pályázatok jellemzői, eltérései
VII./5. fejezet: Hasznos tanácsok
VII./6. fejezet: Mit kezdjünk az FP7-es projektünkkel?; VII./6.1.: Információk a pályázat elkészítéséhez, benyújtásához - alapvető ismeretek, fogalmak
VII. /6.2.: Pénzügyi tervezés
VII. /6.3. A projekt megvalósítása
VII. /6.4. Összefoglalás
Összefoglalás
VII. Tanulási egység: GYAKORLÓTESZT
VIII. Tanulási egység: Az innováció jogi háttere, a szellemi tulajdon védelme
VIII./1. fejezet: Iparjogvédelem
VIII./2. fejezet: Szerzői jog
VIII./3. fejezet: A szellemi tulajdon védelme területén működő fontosabb intézmények
VIII./4. fejezet: Kutatás a szellemitulajdon-védelmi adatbázisokban
Összefoglalás
VIII. Tanulási egység: GYAKORLÓTESZT
IX./1. fejezet: Bevezetés
IX./2. fejezet: A biotechnológiai kutatás etikai kérdései
IX./3. fejezet: A betegek és orvosaik tájékoztatása versus fogyasztásnövelés
IX./4. fejezet: A gyógyszerkutatás költségessége
IX./5. fejezet: Megoldási lehetőségek
IX./6. fejezet: Összefoglalás
IX. Gyakorló teszt
X. Tanulási egység: Kutatásszervezés és innovációmenedzsment a felsőoktatásban (feladatok, szervezet, technológiatranszfer, a szellemi tulajdon védelme, pályázati tevékenység, hazai és nemzetközi együttműködés, fontosabb projektek, hasznosító vállalkozáso
X./1. fejezet: Az Eötvös Loránd Tudományegyetem gyakorlata, X./1.2.: Környezeti háttér
X./1.3.: Változás a kutatási eredmények hasznosulásában az ELTE-n
X./1.4.: Az ELTE tudományos háttere, kutatási kapacitása
X./1.5.: A technológiatranszfer tevékenység kézzel fogható eredményei
X./1 Gyakorlóteszt
X./2. fejezet: A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem gyakorlata, X./2.1.: A BME kutatás-fejlesztési és innovációs stratégiája
X./2.2.: Műegyetemi Technológia- és Tudástranszfer Iroda
X./2.3.: Villamoskari Hallgatói Innovációs Központ, X./2.4.: Egészségipari Mérnöki Tudásközpont
X./2.5.: A BME EMT pályázati tevékenysége és jellegzetes projektjei
X./2.6.: eVITA Nemzeti Technológiai Platform
X./2.7.: Az EMT részvétele az oktatásszervezésben
X./2.8.: A K+F+I tevékenységet nehezítő tényezők
X./2. Gyakorlóteszt
X.. Tanulási egység: Összefoglalás
X. Tanulási egység: ZÁRÓTESZT
Jelmagyarázat ►