Tovább a fő tartalomhoz
Oldalpanel
itc-old.semmelweis.hu
magyar (hu)
Deutsch (de)
English (en)
magyar (hu)
Adja meg keresési lekérdezését
Jelenleg vendégként van bejelentkezve (
Belépés
)
innomenedzs
Általános
Téma 1
Téma 2
Téma 3
Téma 4
Téma 5
Téma 6
Téma 7
Téma 8
Téma 9
Téma 10
Kezdőoldal
Naptár
Innovációmenedzsment
Kezdőoldal
Kurzusok
Karoktól független/Misc
innomenedzs
Téma 4
IV./1. fejezet: Kutatás-fejlesztés, innováció az Európai Unióban
IV./1. fejezet: Kutatás-fejlesztés, innováció az Európai Unióban
A tananyag megnyitásához kattintson erre:
http://www.prosign.hu/semmelweis/mod/resource/view.php?id=230
.
◄ IV. tanulási egység: Az innováció nemzetközi kitekintésben
Ugrás...
Ugrás...
Tananyagfejlesztők
Jelmagyarázat
Tanulási útmutató
Hírfórum
I. Tanulási egység: Az innovációmenedzsment elméleti alapjai
I./1.: Az innováció fogalmi rendszere, fő jellemzői és hatásai, I./1.1.: Az innováció meghatározásai
I./1.2.: A kutatás-fejlesztés fogalma és típusai
I./1.3.: Innováció és kutatás-fejlesztés
I./1.4.: Az innovációs folyamatok fő jellemzői
I./1.5.: A tudás és tanulás szerepe az innovációs folyamatok megvalósításában
I./1.6.: Az innováció gazdasági haszna és a versenyképesség
I./2: fejezet: Az innováció folyamatának modelljei, I./2:1.: Lineáris modell
I./2.2.: Schumpeteri modellek
I./2.3.: Visszacsatolt láncmodell
I./2.4.: Második generációs schumpeteri modellek és a tudásintenzív üzleti szolgáltatások
I./3. fejezet: Az innováció típusai és az innováció-menedzsment feladatai, I./3.1.: Az innováció típusai
I./3.2.: Az innovációmenedzsment lényegi menedzsment kihívásai, I./3.2.1.: Kockázat- és bizonytalanságmenedzsment
I./3.2.2.: Várakozásmenedzsment
I./3.2.3.: A szcenáriókészítés kihívásai
I./3.2.4.: A megbontó technológiai innovációk úttérképei
I./3.2.5.: Integrált projektmenedzselési módszertan kialakítása
Összefoglalás
I. Tanulási egység: GYAKORLÓTESZT
II. Tanulási egység: Szemléletváltás az innováció kutatásában – a zárt innovációtól a nyílt innováció felé
II./1. fejezet: A zárt innováció, az innováció a zárt értéklánc részeként
II./2. fejezet: A nyílt innovációról
II./3. fejezet: A nyílt innováció és a tömegbe kiszervezés
II./4. fejezet: „Kerülj kapcsolatba, és úgy fejlessz!”
II./5. fejezet: Internetes innovációs portál
II./6. fejezet: Tájékozódás az „innovációs bazárban”, II./7. fejezet: Az innovációs közvetítők eltérő funkciói
II./8. fejezet: Félreértések a nyílt innováció körül
II./9. fejezet: A hálózatközpontú innovációs stratégiák alaptípusai
II./10. fejezet: Nyílt közelítésmód az élettudományi innovációban
II./11. fejezet: Az élő laboratóriumokról
Összefoglalás
II. Tanulási egység: GYAKORLÓTESZT
III. Tanulási egység: Nemzeti innovációs rendszer (NIR)
III./1. fejezet: A NIR fogalma, szereplői, III./1.1.: A nemzeti innovációs rendszer fogalma
III./1.2.: Az innováció gazdasági motivációja
III./2. fejezet: A magyar NIR szereplői, III./2.1.: Vállalatok
III./2.2.: K+F+I-tevékenységet végző szervezetek
III./2.3.: Állami szervezetek, intézmények
III./2.4.: Finanszírozás és kockázati tőke Magyarországon
III./3. fejezet: Együttműködések a NIR-ben
III./3.4.: Szakmai szövetségek
III./4. fejezet: Innováció a magyar régiókban, III./4.1.: Budapest és a magyar régiók
III./4.2.: Regionális ügynökségek, III./4.3.: Regionális fejlesztés: a Pólus-programok
III./5. fejezet: Klaszterek és tudásparkok: a regionális innovációs együttműködés formái, III./5.1.: Mi a klaszter?
III./5.2.: Európai innovációs klaszterek
III./5.3.: Európai tudásparkok
III./5.4.: Magyar klaszterek
III./6. fejezet: Magyar tudomány-, technológia- és innovációpolitika, III./6.1.: A nemzeti TTI-politika (e rész a 2010. évi állapotot tükrözi)
III./6.2.: A regionális innovációs rendszer fejlesztése
Összefoglalás
III. Tanulási egység GYAKORLÓTESZT
IV. tanulási egység: Az innováció nemzetközi kitekintésben
IV./1.1. fejezet: A közösségi kutatások rövid története az 50-es évektől a 80-as évekig
IV./1.3. fejezet: A lisszaboni folyamat
IV./1.4. fejezet: Az európai országok innovációs teljesítménye
IV./1.5. fejezet: Az Európai Innovációs és Technológiai Intézet
IV./1.6. fejezet: Legújabb tendenciák a kutatás-fejlesztés, innováció területén élenjáró európai országok gyakorlatában Tananyag
IV./1.6.1. fejezet: Svájc
IV./1.6.2. fejezet: Svédország
IV./1.6.3. fejezet: Finnország
IV./1.6.4. fejezet: Németország
IV./1.6.5. fejezet: Egyesült Királyság
IV./2 fejezet:. Legújabb tendenciák a kutatás-fejlesztés, innováció területén élenjáró, Európán kívüli országok gyakorlatában Tananyag
IV./2.1. fejezet: Japán
IV./2.2. fejezet: Egyesült Államok
IV./2.3. fejezet: Kína
IV./2.4. fejezet: India
IV./2.5. fejezet: Szingapúr
IV./3. fejezet: Horizon 2020 keretprogram
IV. Tanulási egység: GYAKORLÓTESZT
V. Tanulási egység: Az ötlettől a megvalósításig: az innovációs folyamat és szakaszai
V./1.1. fejezet: A kutatás alapintézményei, kutatóegyetemek
V./1 Gyakorló teszt
V./1.2. fejezet: Alapkutatás
V./1.3. fejezet: Korai fázisú kollaboratív kutatások a gyógyszeriparban
V./1.4. fejezet: Klinikai kutatások
V./2. fejezet: A kutatáshasznosítás alapjai
V./2 Gyakorló teszt
V. Tanulási egység: Összefoglalás
V. Tanulási egység: ZÁRÓTESZT
VI. Tanulási egység: Az innováció finanszírozása
VI./1. fejezet: Az innovációs folyamat finanszírozása, VI./1.1.: Finanszírozási alternatívák
VI./1.2.: Innovatív vállalkozások finanszírozási életpályája
VI./1.3.: A kockázati tőke jellemzői
VI./1.4.: A kockázati befektetők
VI./1.5.: A kockázati befektetők kiszállása
VI./1. Gyakorlóteszt
VI./2. fejezet: A kutatás-fejlesztést támogató fontosabb hazai és külföldi közfinanszírozású programok, VI./2.1.: Hazai programok, támogatások
VI./2.1.4. A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap
VI./2.2.: Hazai társfinanszírozású uniós programok, támogatások
VI./2.3.: Európai uniós programok, támogatások
VI./2.3.2 Az Egészségügyre vonatkozó Harmadik Uniós Cselekvési Program
Összefoglalás
VI./2 Gyakorlóteszt
VI. Tanulási egység: ZÁRÓTESZT
ALAPFOGALMAK
VII. Tanulási egység: Pályázati alapismeretek
VII./1.1. Pályázatfigyelés
VII./2. fejezet: A pályamű főbb tartalmi elemei
VII./3. fejezet: A projekt megvalósítása
VII./4. fejezet: A hazai és külföldi (uniós) pályázatok jellemzői, eltérései
VII./5. fejezet: Hasznos tanácsok
VII./6. fejezet: Mit kezdjünk az FP7-es projektünkkel?; VII./6.1.: Információk a pályázat elkészítéséhez, benyújtásához - alapvető ismeretek, fogalmak
VII. /6.2.: Pénzügyi tervezés
VII. /6.3. A projekt megvalósítása
VII. /6.4. Összefoglalás
Összefoglalás
VII. Tanulási egység: GYAKORLÓTESZT
VIII. Tanulási egység: Az innováció jogi háttere, a szellemi tulajdon védelme
VIII./1. fejezet: Iparjogvédelem
VIII./2. fejezet: Szerzői jog
VIII./3. fejezet: A szellemi tulajdon védelme területén működő fontosabb intézmények
VIII./4. fejezet: Kutatás a szellemitulajdon-védelmi adatbázisokban
Összefoglalás
VIII. Tanulási egység: GYAKORLÓTESZT
IX./1. fejezet: Bevezetés
IX./2. fejezet: A biotechnológiai kutatás etikai kérdései
IX./3. fejezet: A betegek és orvosaik tájékoztatása versus fogyasztásnövelés
IX./4. fejezet: A gyógyszerkutatás költségessége
IX./5. fejezet: Megoldási lehetőségek
IX./6. fejezet: Összefoglalás
IX. Gyakorló teszt
X. Tanulási egység: Kutatásszervezés és innovációmenedzsment a felsőoktatásban (feladatok, szervezet, technológiatranszfer, a szellemi tulajdon védelme, pályázati tevékenység, hazai és nemzetközi együttműködés, fontosabb projektek, hasznosító vállalkozáso
X./1. fejezet: Az Eötvös Loránd Tudományegyetem gyakorlata, X./1.2.: Környezeti háttér
X./1.3.: Változás a kutatási eredmények hasznosulásában az ELTE-n
X./1.4.: Az ELTE tudományos háttere, kutatási kapacitása
X./1.5.: A technológiatranszfer tevékenység kézzel fogható eredményei
X./1 Gyakorlóteszt
X./2. fejezet: A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem gyakorlata, X./2.1.: A BME kutatás-fejlesztési és innovációs stratégiája
X./2.2.: Műegyetemi Technológia- és Tudástranszfer Iroda
X./2.3.: Villamoskari Hallgatói Innovációs Központ, X./2.4.: Egészségipari Mérnöki Tudásközpont
X./2.5.: A BME EMT pályázati tevékenysége és jellegzetes projektjei
X./2.6.: eVITA Nemzeti Technológiai Platform
X./2.7.: Az EMT részvétele az oktatásszervezésben
X./2.8.: A K+F+I tevékenységet nehezítő tényezők
X./2. Gyakorlóteszt
X.. Tanulási egység: Összefoglalás
X. Tanulási egység: ZÁRÓTESZT
IV./1.1. fejezet: A közösségi kutatások rövid története az 50-es évektől a 80-as évekig ►